Skip to content
Flipowanie - Gabriela Borowczyk
  • Flipowanie® online
    • Flipowanie® – Kurs PODSTAWOWY
    • Flipowanie® – Kurs Dla ZAAWANSOWANYCH
    • Flipowanie® – Kurs LITERNICTWA
  • Archetypy online
    • Kurs on-line dla coachów
    • Mapa Archetypów on-line
  • Prezentacje
  • Najbliższe Warsztaty
    • Flipowanie® – warsztat online
    • Flipowanie® – warsztat stacjonarny
    • Budowanie Marki Osobistej – warsztat online
    • Budowanie Marki Osobistej – warsztat stacjonarny
  • SKLEP
    • Archetypy online
    • FLIPOWANIE® – kursy online
    • Karty, Mazaki i Akcesoria
    • Nagrania webinarów
    • Prezentacje – kurs online
    • Tokeny – Mapa Archetypów
    • Warsztat online
    • Warsztaty stacjonarne
    • Vouchery
    • Wszystkie produkty
  • Blog
  • Kontakt
    • O mnie
  • Zaloguj się
  • Cart/0,00 zł
    0

UNIKATOWY JĘZYK MARKI

Czy poznasz, o kim mowa, kiedy powiem, że mówi: Róbta, co chceta, czyli rockandrollowa jazda bez trzymanki! Cześć wszystkim, siema! (Trwają też spory czy to: „siema” czy „się ma”:-)

Marka mówi, komunikuje się z ludźmi, przemawia bądź nie, przekonuje bądź nie. Język marki jest jednym z elementów jej uwiarygodnienia. Kiedy na potrzeby brandingu produktów i usług czy budowania marki osobistej tworzysz mapę archetypów i decydujesz, jakie archetypy chcesz pokazać światu, to nie wystarczy krzyknąć: Jestem Buntownikiem! Komunikacja marki, to nie jest jednorazowy akt, a ciągły, nieustanny proces komunikacji, nawiązywania i utrzymywania relacji z odbiorcami – uwiarygodniania swojej marki.

Kiedy na potrzeby brandingu produktów i usług czy budowania marki osobistej tworzysz mapę archetypów i decydujesz, jakie archetypy chcesz pokazać światu, to nie wystarczy krzyknąć: Jestem Buntownikiem! Komunikacja marki to nie jest jednorazowy akt, a ciągły, nieustanny proces komunikacji, nawiązywania i utrzymywania relacji z odbiorcami – uwiarygadniania swojej marki. 

Marka osobista nie jest dla Ciebie. Jest dla innych. Niezależnie od tego, jakie wyznaczasz sobie cele strategiczne swojej marki, mówisz, piszesz i rozmawiasz z ludźmi. Czy nie warto skorzystać z potencjału Twoich archetypów? Innym językiem mówi przecież Buntownik, innym Opiekun czy Odkrywca. 

Mamy w Polsce kilka cudownych przykładów unikatowego języka marki. Na początek:

JUREK OWSIAK

Są jego i nikt mu już nie odbierze słów: Róbta, co chceta! Jego są: Będzie się działo! I Orkiestra będzie grała do końca świata i jeden dzień dłużej. Te słowa stały się już kultowymi!

Pokusiłabym się o taką diagnozę archetypów Jurka Owsiaka: Buntownik, Opiekun, Bohater i Błazen.

JANINA DAILY CZYLI BĄK

Janina weszła szturmem w przestrzeń blogową i mediów społecznościowych. Moim zdaniem Janina to Błazen, Buntownik, Mędrzec, Towarzysz i Niewinny.
Pamiętam, kiedy czytałam pierwszy raz jej tekst, pomyślałam sobie: „Chcę więcej!”. Janina ma wiele wcieleń a to było akurat wcielenie: człowiek-żona. Pisze tak kwiecistym językiem, pełnym metafor, słowotwórstwa, analogii, że Twoja wyobraźnia maluje Ci przed oczyma obrazy. Sami zobaczcie:
Uwielbiam umysł mojego męża, bo jeśli mózg całej reszty ludzi wygląda tak, jak te okropne preparaty w formalinie, że szary, wyblakłym jakby brudny, to mózg mojego męża świeci się wszystkimi kolorami tego świata i jeszcze najpewniej opatulony jest czule migającymi lampkami na choinkę.
Zobaczyliście ten mózg męża Janiny? Nie ma bata, na pewno zobaczyliście! 🙂
Taka jest Janina. Kiedy wchodzisz na stronę janinadaily.com wita Cię tekst:
Wszystko, co można znaleźć na tej stronie napisała lub namalowała Janina. Janina jest kobietą szalenie atrakcyjną (ma nogi do samej ziemi), inteligentną (jej rekord to 3500 punktów w kulki) i zabawną (mama zawsze śmieje się z jej dowcipów, a jej pies jakby umiał, to też by się śmiał). (…) Janina kocha foki, program MSPaint i sarkazm.


Kiedyś, już jako mema, widziałam ogłoszenie na Facebooku, w którym ktoś poszukiwał copywritera, który by umiał pisać tak, jak Janina Daily. Pisać jak Janina Daily umie tylko Janina Daily. Wszyscy inni to tylko podróbki, naśladowcy i będą jak ci uczniowie w pracowniach wielkich malarzy, co potrafili dokończyć część obrazu za mistrza, po 20 latach terminowania umieli malować nawet jak on, ale nikt nie wie, kim byli i jak się nazywali. I nawet jeśli to ich obraz wisi dziś w Luwrze, to jest przypisywany mistrzowi. 

SŁOWA I ZWORTY KLUCZE

Tworząc swój język marki możesz zarówno zaadaptować istniejące już słowa i zwroty, jak też tworzyć swoje własne. Możecie też wykorzystać ciekawy wariant tzw. endorsera marki. Pamiętacie może: „Tato, a Marcin powiedział…” Marcin to właśnie endorser, drugoplanowa postać wspierająca markę. Na warsztatach często mówię: „Jak mawiała moja babcia: tu dowolny cytat”. I zapewniam Was, że większość z nich jest autentyczna, bo „pierdołami się kapusty nie okrasi, jak mawiała moja babcia.” 🙂

Kiedy następnym razem siądziesz do napisania posta w social mediach, wpisu na blogu, artykułu czy będziesz przygotowywać się do spotkania/warsztatu z ludźmi, przywołaj swoją mapę archetypów, archetypy wiodące i pozwól im mówić.

Możesz wcześniej przygotować sobie frazy, zwroty i słowa klucze, ale przede wszystkim dopuść do głosu swojego Mędrca, Odkrywcę czy Towarzysza. Co oni w Tobie chcą powiedzieć i jak? Przecież mówią w Twoim imieniu, są integralną częścią Ciebie i wypływają z Ciebie.
I tak tworzy się unikatowy język marki oparty na archetypach. Tak buduje się relacje, chwyta za serca odbiorców i daję się siebie. Czego Tobie i sobie życzę.

Rys. Gabriela Borowczyk

 „Siema!”

Zobacz też wpisy: –

Dlaczego warto znać swoje archetypy
Mapa archetypów w brandingu

Podziel się tym artykułem ze znajomymi

Zostaw komentarz Anuluj odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

Zapisz się na newsletter, a nie umknie Ci wtedy żadna tajemna wiedza.

Popularne wpisy

Loading...

Tagi

Tagi
archetyp archetypy archetypy marki arkusze pracy autodiagnoza autorefleksja bikablo branding branding produktu branding usług buntownik edukacja facylitacja graficzna flipchart flipowanie ikea język marki katnisseverdeen komunikacja marki kreatywność kurs online liternictwo mapa archetypów online mapa archetypóww marka marka osobista Martin Hausmann mnemotechnika moderator myślenie wizualne nauczyciel notatka graficzna notatka wizualna notatki graficzne osobowość marki personal branding rozwój osobisty samoświadomość scrum master sketchnoting szkolenia token trener warsztaty wizualizacja

O mnie

Gabriela BOROWCZYK

Trener, facylitator graficzny, coach

Jestem twórcą i właścicielką znaku towarowego Flipowanie® oraz niestrudzoną propagatorką myślenia wizualnego i facylitacji graficznej zarówno w biznesie, jak i edukacji. Jestem również autorką Kart Archetypów i współautorką Kart Opowieści i Kart Transformacji. Kocham to, co robię. :-)

Facebook Instagram Youtube Linkedin
Masz pytania?

Szukasz szkoleń dla pracowników?
Interesują Cię pakiety dla firm?

Więcej informacji
601 284 670
kontakt@flipowanie.pl

Obserwuj mnie w social media. Spodziewaj się magii i inspiracji.

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Sklep

  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Prezentacje PPT
  • Myślenie wizualne
  • Archetypy marki
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Prezentacje PPT
  • Myślenie wizualne
  • Archetypy marki

Oferta

  • Twoje zamówienia
  • Ustawienia konta
  • Szkolenie z facylitacji
  • Notatki wizualne
  • Budowanie marki osobistej
  • Sketchnote
  • Twoje zamówienia
  • Ustawienia konta
  • Szkolenie z facylitacji
  • Notatki wizualne
  • Budowanie marki osobistej
  • Sketchnote

Kontakt

  • 601 284 670
  • kontakt@flipowanie.pl
  • 601 284 670
  • kontakt@flipowanie.pl

Firma

MarkaPRO Gabriela Borowczyk
Jeżewskiego 5c/38
02-796 Warszawa
NIP: 522 190 50 38

Zapisz się na newsletter!!

A w nim więcej magii. Nie umkną Ci nowości i wpisy na blogu.

Informujemy, że nasza strona korzysta z plików cookie i podobnych technologii, które pozwalają nam świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Szczegółowe informacje o celu ich używania i zmianie ustawień plików cookie i innych technologii w przeglądarce internetowej można znaleźć w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie ze strony bez zmiany ustawień w przeglądarce oznacza przeczytanie powyższych informacji i zaakceptowanie plików cookie. Czytaj dalej
Zaakceptuj ciasteczka
Ustawienia Prywatności
Ustawienia zgody na pliki cookie Ustawienia plików cookie
Ustawienia zgody na pliki cookie Ustawienia plików cookie

Ustawienia Prywatności

Wybierz, które ciasteczka chce aktywować. Możesz zmienić te ustawienia w każdej chwili poprzez ikonę ustawień widoczną w rogu strony. Jednakże zmiana ustawień może powodować wyłączenie niektórych funkcji dostępnych na stronie. Aby dowiedzieć się jak usunąć ciasteczka w przeglądarce sprawdź zakładkę "Pomoc". Dowiedz się więcej na temat ciasteczek, których używamy.

Za pomocą poniższego suwaka możesz włączyć lub wyłączyć różne typy ciasteczek:

  • Block all
  • Essential
  • Functionality
  • Analytics
  • Advertising

Ta strona będzie

  • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
  • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
  • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
  • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
  • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
  • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową

Ta strona internetowa nie będzie

  • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
  • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
  • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
  • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
  • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych. Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
  • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie

  • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
  • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
  • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
  • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
  • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
  • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region

Ta strona internetowa nie będzie

  • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań. Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
  • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach. Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych
  • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
  • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie

  • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
  • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
  • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
  • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
  • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
  • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
  • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
  • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
  • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
  • Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych

Ta strona internetowa nie będzie

  • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
  • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie

  • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
  • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
  • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
  • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
  • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych
  • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
  • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona internetowa nie będzie

  • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
Zapisz i zamknij