Personal branding to pojęcie, które w ostatnich latach zyskało na popularności. Jest to nie tylko znakomity sposób na zdobycie nowych klientów, ale także rozwój działalności. Jak świadomie budować spójną i unikatową markę osobistą w biznesie? Jak postępować, by zadziała się prawdziwa magia? Zapraszam do lektury.
Czym jest marka osobista?
Definicja marki osobistej nie jest jednoznaczna, gdyż jest to pojęcie, które kryje naprawdę wiele. W skrócie personal branding to strategia marketingowa, mająca na celu świadome wykreowanie wizerunku danej osoby oraz zarządzanie nim we wcześniej ustalony sposób. Dziś o marce osobistej mówi się naprawdę dużo i nie powinno to nikogo dziwić, w końcu samo posiadanie silnej marki osobistej jest bardzo pożądane. Przyjęło się, że dotyczy to raczej osób publicznych, firm, czy freelancerów. Nic bardziej mylnego! Każdy może budować spójną i autentyczną markę osobistą w social mediach, biznesie i innych obszarach, gdyż każdy posiada markę osobistą. Najważniejsze jest poznanie odpowiednich narzędzi oraz umiejętne ich wykorzystanie podczas zarządzania swoją marką.
Najważniejsze korzyści personal brandingu
Dziś sukces marki nie zależy w głównej mierze od branży, polityki działalności, ilości oferowanych produktów, czy usług, ani nawet ich oryginalności. Najważniejszą walutą jest zaufanie klientów. Nie da się ukryć, że jest to długotrwały i skomplikowany proces, który wymaga odpowiedniego i wprawnego komunikowania się. Najważniejsze korzyści, które niesie za sobą personal branding to właśnie zdobycie tego zaufania, co przekłada się na łatwiejsze zdobywanie nowych zleceń, zamówień, lepszą pracę, czy poszerzenie grona klientów. Jeżeli Twoja marka osobista w social mediach będzie cieszyła się zaufaniem to chętniej będą z Tobą budowane kontakty biznesowe, a także wielu specjalistów będzie pragnąć współpracować właśnie z Tobą. Prawdziwa magia! Już wiesz, jakie korzyści niesie budowanie marki osobistej, więc warto dowiedzieć się, w jaki sposób zrobić to na solidnych fundamentach.
Budowanie marki osobistej na solidnych fundamentach
Jednym z najważniejszych fundamentów do budowy marki jest autentyczność. Marka osobista w biznesie nie powstaje z dnia na dzień. Tworzenie wizerunku i marki to proces, który jednak ma w sobie coś z dobrego i przemyślanego biznesplanu. W magii tej jednak istnieje jedna różnica – budowanie marki osobistej jest bardziej indywidualne, gdyż każdy przedsiębiorca chce przedstawić swoje idee w odrębny sposób. Powtarzalność lub podążanie za schematami nie będzie odpowiednim rozwiązaniem. To właśnie dlatego tak ważne jest odpowiednie dopracowanie i doprecyzowanie bazowego pomysłu, a także znalezienie metody na stworzenie charakterystycznej i rozpoznawalnej marki. Musisz nie tylko wiedzieć, co popchnęło Cię do założenia działalności, ale także uzmysłowić sobie, co wyróżnia Ciebie i Twój brand, jakie wartościowe cechy posiadasz oraz do jakich klientów i w jaki sposób chcesz trafić. By można było z perspektywy czasu powiedzieć „tak miało być!”, to najpierw trzeba poznać odpowiednie narzędzia oraz optymalne sposoby ich wykorzystywania. Doskonałym pomysłem na poszerzenie swojej samoświadomości i uzmysłowienie sobie, w jakim obecnie punkcie jest Twoja marka osobista w biznesie i do czego dąży jest szkolenie, na którym wprowadzę Cię krok po kroku w arkana budowy autentycznej, czyli wzniesionej na solidnych fundamentach, marki. Pozwól, by zadziała się magia!