Skip to content
Flipowanie - Gabriela Borowczyk
  • Flipowanie® online
    • Flipowanie® – Kurs PODSTAWOWY
    • Flipowanie® – Kurs Dla ZAAWANSOWANYCH
    • Flipowanie® – Kurs LITERNICTWA
  • Archetypy online
    • Kurs on-line dla coachów
    • Mapa Archetypów on-line
  • Prezentacje
  • Najbliższe Warsztaty
    • Flipowanie® – warsztat stacjonarny
    • Budowanie Marki Osobistej – warsztat online
    • Budowanie Marki Osobistej – warsztat stacjonarny
  • SKLEP
    • Archetypy online
    • FLIPOWANIE® – kursy online
    • Flipowanie® – warsztaty
    • Karty, Mazaki i Akcesoria
    • Nagrania webinarów
    • Prezentacje – kurs online
    • Tokeny – Mapa Archetypów
    • Warsztat online
    • Warsztaty stacjonarne
    • Vouchery
    • Wszystkie produkty
  • Blog
  • Kontakt
    • O mnie
  • Zaloguj się
  • Cart/0,00 zł
    0

Archetypy marki osobistej

Dla coachów i trenerów

Więcej o archetypach

Archetypy marki

Archetypy wprowadził do psychologii C.G. Jung, a dziś z ich mądrości korzysta zarówno świat marketingu, jak i rozwoju osobistego. To jedno z najważniejszych narzędzi pomocnych w budowaniu marki osobistej oraz brandingu produktów i usług a MAPA ARCHETYPÓW pomaga tworzyć strategię komunikacji marki, wpływa na dobór języka marki i podkreśla jej unikatowy styl. 

W pracy coachingowej pozwala na poszerzenie samoświadomości, autorefleksję w kontekście tożsamości coachee, jego stylu pracy i przywództwa oraz pomaga w wyznaczaniu celów rozwojowych.

Karty Archetypów przeznaczone są zarówno do pracy coachingowej, trenerskiej, jak i consultingowej.

Praca z kartami archetypów wzbogaci Twój warsztat pracy, a Twoim klientom otworzy nowe perspektywy. 

Jeśli pracując z nimi znajdziesz własny pomysł na nie albo odkryjesz nowe możliwości ich zastosowania, wymyślisz ciekawe ćwiczenie, czy nową kartę pracy – podziel się i napisz do mnie. Z radością się z tym zapoznam i np. przygotuję nowy arkusz pracy do pobrania także dla innych. Warto się dzielić.

Trzymam kciuki za pasjonującą i nieustającą podróż. Gotowość nie tylko do zadawania sobie ważnych pytań, ale także do znalezienia na nie odpowiedzi.

Karty są dostępne zarówno w polskiej, jak i angielskiej wersji językowej. 

Czym są archetypy marki?

Zgodnie z definicją stworzoną przez Carla Gustawa Junga, archetypy są wysoko rozwiniętymi elementami zbiorowej nieświadomości. Co więcej, są różnymi zachowaniami, sposobami czy stylami bycia ludzi na całym świecie, które są dla nas wszystkich wspólne. Są to uniwersalne wzorce, które człowiek rozpoznaje w otaczającym go rzeczywistym świecie, a do tego reaguje na nie w określony sposób. Nad rozwinięciem tego pojęcia pracowali również inni badacze. Warto wyróżnić tu Margaret Mark i Carol S. Pearson, które wprowadziły pojęcie archetypów do strategii budowania marki (brandingu), a stamtąd do marki osobistej (personal brandingu). Archetypy marki pozwalają zrozumieć i określić OSOBOWOŚĆ Twojej marki, wynikający z nich ton komunikacji, unikatowy język marki – innym językiem mówi przecież Mędrzec, a innym Buntownik. Z archetypami marki powiązane są wartości, misja i wizja marki. Co dajesz światu? Dla kogo jesteś? Do kogo mówisz?

Dlaczego ważne jest określenie archetypu marki?

Stoisz w obliczu decyzji: skopiować kogoś, kto odniósł sukces? Powielać jego schematy komunikacji? Czy też stworzyć swoją własną autentyczną markę osobistą? Pokazać swoją osobowość?

Każda marka jest inna, nawet osoby z identyczną mapą archetypów tworzą odróżniające się marki. Dlaczego? Za archetypami stoi bowiem unikatowa wiedza, system wartości i doświadczenia życiowe, środowisko, które nas ukształtowało i ludzie, którzy są odbiorcami naszej marki. Marka oparta na prawdziwych wartościach jest autentyczna, spójna i pożądana. Czy świat potrzebuje więcej marek-wydmuszek, napompowanych tak, by ładnie wyglądały w social mediach? Ty możesz stworzyć prawdziwą markę, autentyczną – taka marka to dla mnie coś więcej niż wizerunek, taka marka więcej ma charyzmy niż makijażu.

Mapa archetypów pozwoli Ci:

  • określić potencjał Twojej marki,
  • wyznaczyć cele rozwojowe (bo marka osobista rozwija się, nie stoi w miejscu),
  • określić ton i język komunikacji,
  • wyróżnić się,
  • zadbać o spójność Twoich działań.

Mapa archetypów to kamień węgielny Twojej strategii działania.

Ile jest archetypów marki osobistej?

Najczęściej można spotkać 12 archetypów. Bywa, że są też różnie nazywane, co przesuwa lekko ich pojemność semantyczną, na przykład: Władca vs Patriarcha czy Błazen vs Głupiec. W typologii stosowanej przeze mnie jest 13 archetypów, które wpisane są w tzw. osie potrzeb (diagram poniżej), a pośrodku nich jest uniwersalna Matka Ziemia. Analiza tego diagramu dostarcza ciekawych wniosków i jest punktem wyjścia do dalszych refleksji, decyzji i wreszcie działań brandingowych.

Jakim zatem jesteś archetypem? Mędrcem, który chętnie dzieli się wiedzą, jest mentorem i doradcą? Buntownikiem, który zmienia reguły gry i ustalony porządek rzeczy? Towarzyszem, który wspiera i kiedy trzeba wyrusza we wspólną drogę? A może Twoja osobowość łączy w sobie wiele archetypów i to jest Twoją siłą?

Nie osiąga się pełni poprzez odcinanie części samego siebie, lecz przez integrację przeciwieństw – jak mawiał C. G. Jung.

Po co nam znajomość archetypów marki?

Skoro archetyp marki pozwala określić tożsamość firmy bądź osoby, należy go dokładnie poznać, umożliwiając tym samym wybranie odpowiedniej komunikacji z otoczeniem. Ma to kluczowy wpływ na postrzeganie naszej marki i długofalową strategię rozwoju firmy.

To samo dotyczy marki osobistej, o której wizerunek również trzeba dbać, a przynajmniej być świadomym, co znaczy odpowiedni archetyp marki, który reprezentujemy, czyli pewien wzorzec postaci bądź głęboko zakorzenione przekonanie o niej. Nic dziwnego, że pojęciem archetypu zainteresowali się specjaliści od brandingu i reklamy.

Archetyp to pojęcie na tyle uniwersalne, że można je klasyfikować tak, jak typy osobowości. Czyli marka może być postrzegana niczym człowiek, a tego najważniejszym składowym wizerunku jest twarz i charakter. Klasyczne „jak Cię widzą tak Cię piszą” jak najbardziej odnosi się do marki. Można ją kreować, opierając się na wartościach i autentyczności i być pod tym względem konkurencyjnym na rynku. Wcześniej jednak poznać należy swój archetyp marki. To klucz do stworzenia koncepcji i strategii rozwoju firmy, zaprojektowania identyfikacji wizualnej, zaplanowania działań marketingowych i reklamowych. Dzięki znajomości archetypu marki, czyli wszystkich cech z nią związanych, można przewidzieć zachowania i reakcje odbiorców, a to pozwoli na dobranie najlepszych rozwiązań do rozwoju biznesu. To samo odnosi się do archetypu marki osobistej – uświadomienie i odpowiednie „zarządzanie” nim pozwoli uzyskać lepszy odbiór przez innych i realizację swoich celów.

Marka ze swoją osobowością

Istnieje sprawdzona teoria, że marka przedsiębiorstwa, tak jak człowiek ma swoją osobowość i tak jak on może ją rozwijać, zmieniać, doskonalić. Poznając osobę, od razu, często nieświadomie, wyrabiamy sobie o niej zdanie, nawet nie nazywając emocji i uczuć, jakie w nas wzbudza. Pozostaje pewien obraz, który wdrukuje się w naszą podświadomość i czasami trudno jest go zmienić. To właśnie oznacza archetyp.

Archetyp marki, czyli niejako tożsamość, dokładne określenie go jest potrzebne dla budowania strategii komunikacji. Tak jak między ludźmi, inaczej postrzegamy kogoś sympatycznego, o typie swojskiego sąsiada z podwórka, inaczej kogoś, reprezentującego hermetyczne środowisko.

Jakim typem jest Twoja marka?

Wg Margaret Mark i Carol S. Pearson istnieje 12 archetypów marki, czyli zbiór cech, które działają na podświadomość klientów. Są nimi typy ludzkie: mędrzec, władca, opiekun, czarodziej, buntownik, bohater, twórca, kochanek, zwykły człowiek, dusza towarzystwa, odkrywca oraz niewinny. Dla przykładu do pierwszego typu, czyli mędrca, przypisać można marki dostarczające specjalistyczną wiedzę i informację. Z tego wzorca korzystają więc takie branże jak: edukacyjna, dziennikarska, kosmetyczna, farmaceutyczna. Archetyp mędrca powoduje, że konsument ma poczucie, że dokonał słusznego wyboru produktu, treści itd. Buntownik natomiast podejmuje wyzwanie, dąży do zmiany i dlatego pod tym archetypem marki mogą się podpisać wszystkie branże wprowadzające nowe innowacyjne produkty i rewolucyjne rozwiązania.

Archetyp marki to zagadnienie, które warto pogłębić w rozwoju osobistym, a w biznesie to wręcz konieczność.

Produkty związane
z archetypami

JAK PRACOWAĆ Z KARTAMI ARCHETYPÓW – KURS ON-LINE

  • Zobacz więcej
  • Sklep
MapaArchetypow_Easy-Resize.com-min

MAPA ARCHETYPÓW ON-LINE

  • Zobacz więcej
  • Sklep

Podcasty

Jak wykorzystać archetypy w budowaniu marki?

mentormarketingu.pl

Archetypy Marki Lidera

mariuszchrapko.com

Silna marka lidera w praktyce

Praca z archetypami marki krok po kroku.

chimkowska.com

O mocy archetypów i budowaniu marki osobistej

wardaszka.com

Artykuły

Archetypy Marki Lidera

hrbusinesspartner.pl

Narzędzia pracy superwizora

supervisiontime.pl

Nieograniczony dostęp

Dostęp do kursu i wszystkich materiałów dodatkowych masz bez limitu czasowego.

Gwarancja
Satysfakcji

Jeżeli po obejrzeniu pierwszej lekcji stwierdzisz, że to nie dla Ciebie… zwrócę Ci 100% wpłaconej kwoty. Na zwrot masz 14 dni od zakupu.

Nowoczesna Platforma VOD

Oglądaj na dowolnym urządzeniu, kiedy chcesz i ile chcesz!

Masz pytania?

Szukasz szkoleń dla pracowników?
Interesują Cię pakiety dla firm?

Więcej informacji

601 284 670

kontakt@flipowanie.pl

Obserwuj mnie w social media. Spodziewaj się magii i inspiracji.

Facebook Instagram Youtube Linkedin

Sklep

  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Prezentacje PPT
  • Myślenie wizualne
  • Archetypy marki
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
  • Prezentacje PPT
  • Myślenie wizualne
  • Archetypy marki

Oferta

  • Twoje zamówienia
  • Ustawienia konta
  • Szkolenie z facylitacji
  • Notatki wizualne
  • Budowanie marki osobistej
  • Sketchnote
  • Twoje zamówienia
  • Ustawienia konta
  • Szkolenie z facylitacji
  • Notatki wizualne
  • Budowanie marki osobistej
  • Sketchnote

Kontakt

  • 601 284 670
  • kontakt@flipowanie.pl
  • 601 284 670
  • kontakt@flipowanie.pl

Firma

MarkaPRO Gabriela Borowczyk
Jeżewskiego 5c/38
02-796 Warszawa
NIP: 522 190 50 38

Zapisz się na newsletter!!

A w nim więcej magii. Nie umkną Ci nowości i wpisy na blogu.

Informujemy, że nasza strona korzysta z plików cookie i podobnych technologii, które pozwalają nam świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Szczegółowe informacje o celu ich używania i zmianie ustawień plików cookie i innych technologii w przeglądarce internetowej można znaleźć w Polityce prywatności. Dalsze korzystanie ze strony bez zmiany ustawień w przeglądarce oznacza przeczytanie powyższych informacji i zaakceptowanie plików cookie. Czytaj dalej
Zaakceptuj ciasteczka
Ustawienia Prywatności
Ustawienia zgody na pliki cookie Ustawienia plików cookie
Ustawienia zgody na pliki cookie Ustawienia plików cookie

Ustawienia Prywatności

Wybierz, które ciasteczka chce aktywować. Możesz zmienić te ustawienia w każdej chwili poprzez ikonę ustawień widoczną w rogu strony. Jednakże zmiana ustawień może powodować wyłączenie niektórych funkcji dostępnych na stronie. Aby dowiedzieć się jak usunąć ciasteczka w przeglądarce sprawdź zakładkę "Pomoc". Dowiedz się więcej na temat ciasteczek, których używamy.

Za pomocą poniższego suwaka możesz włączyć lub wyłączyć różne typy ciasteczek:

  • Block all
  • Essential
  • Functionality
  • Analytics
  • Advertising

Ta strona będzie

  • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
  • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
  • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
  • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
  • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
  • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową

Ta strona internetowa nie będzie

  • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
  • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
  • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
  • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
  • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych. Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
  • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie

  • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
  • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
  • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
  • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
  • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
  • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region

Ta strona internetowa nie będzie

  • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań. Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
  • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach. Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych
  • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
  • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie

  • Istotne: Zapamięta ustawienia uprawnień dla ciasteczek
  • Istotne: Włączy ciasteczka sesyjne
  • Istotne: Odczyta informacje wprowadzone do formularzy kontaktowych
  • Istotne: Zapamięta produktu dodane do koszyka zakupowego
  • Istotne: Uwierzytelni czy jesteś zalogowany na konto użytkownika
  • Istotne: Zapamięta wybraną wersję językową
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
  • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
  • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
  • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
  • Analityczne: Zwiększać jakość danych statystycznych

Ta strona internetowa nie będzie

  • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
  • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona będzie

  • Funkcjonalne: Zapamiętywać ustawienia sieci społecznościowych
  • Funkcjonalne: Zapamiętywać wybrany kraj i region
  • Analityczne: Zapisywać informacje dotyczące odwiedzonych podstron i podjętych na nich działań
  • Analityczne: Zapisywać informacji dotyczących Twojego położenia i regionu na podstawie numeru IP
  • Analityczne: Zapisywać czas spędzony na poszczególnych podstronach
  • Analityczne: Zwiększać jakość danych funkcji statycznych
  • Reklamowe: Dostosuje informacje reklamowe do Twoich zainteresowań na podstawie np. treści, którą odwiedziłeś wcześniej. (Obecnie nie używamy plików cookie służących do kierowania reklam)
  • Reklamowe: Zbierać danych osobowe, takich jak imię i nazwisko oraz lokalizacja

Ta strona internetowa nie będzie

  • Zapamiętywać nazwę użytkownika i hasło
Zapisz i zamknij